به گزارش سرویس اجتماعی ارومیانوین؛ بعد از اجرای موفقیت آمیز سامانه شهروندسپاری در منطقه پنج، این سامانه در منطقه یک ارومیه نیز راهاندازی شد.
با توجهشیوع ایام کرونا و تاکید مقام معظم رهبری بر ارائه خدمات غیر حضوری، ضرورت اجرای سامانه شهروند سپاری و ارائه خدمات غیر حضوری شهرسازی به شهروندان را دوچندان کرده است و از جمله خدمات مهم سامانه شهروندسپاری دریافت پاسخ استعلامات بانک، ادارات و نقل انتقالات است.مدیریت شهری ارومیه با توجه به اپیدمی کرونا و لزوم توسعه خدمات غیرحضوری ، تلاش خود را در این خصوص و در راستای سیاست های دولت الکترونیک به کار بسته، تا گام بلندی در راستای کاهش مراجعات مردم به شهرداری بردارد و برای این کار نیازمند به همکاری تمام دستگاه های اجرایی خدمات رسان است.
گفتنی است، خدمات این سامانه شامل نقشه، پیگیری درخواست، اعلام هوشمند ضابطه، محاسبه تراکم مصوب و مجاز ساختمانی، محاسبه زیربنای ساخت در طبقات، محاسبه عوارض و صدور تراکم ساختمانی، بدهی عوارض نوسازی، بدهی عوارض صنفی، پیگیری قبوض نوسازی و سوابق پرداخت نوسازی و صنفی و استعلامات شامل استعلام بانک، ادارات و نقل و انتقالات، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی، سوابق آرای کمیسیون و پیگیری و پرداخت عوارض نوسازی است.