به گزارش ارومیانوین، سعید احمدی گفت: ایجاد این درگاه در راستای برنامه ها و سیاست های دولت الکترونیک و سازمان ثبت احوال کشور و به منظور کاهش مراجعه مردم و ارائه خدمات غیرحضوری با استفاده از بستر اینترنت و به صورت موبایل محور بوده است.
وی اضافه کرد: ثبت نام کارت هوشمند ملی، درخواست تغییر نشانی، درخواست انتخاب نام، مدارک پیدا شده، درخواست صدور گواهی تجرد، ثبت شکایت، پایگاه اطلاعات خانواده، احبار و اطلاعیه ها و قوانین و مقررات حوزه ثبت احوال، مواردی است که از طریق درگاه اینترنتی و به صورت موبایل محور ارائه می شود.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ادامه داد: این نسخه در دسترس همه مردم قرار دارد و شهروندان می توانند از طریق اینترنت یا موبایل به این سامانه دسترسی داشته باشند.
احمدی گفت: در قسمت مربوط به اطلاعات پایگاه خانواده در سامانه سهیم، اطلاعات والدین، فرزندان و همسر هرشخص ایرانی برای خود شخص قابل نمایش است و با توجه به اینکه در آینده نزدیک، دستگاه های اجرایی خدمات خود را مبتنی بر این اطلاعات ارائه خواهند داد، شهروندان می توانند با ورود به سامانه سهیم و مشاهده اطلاعات، نسبت به ویرایش، اضافه یا حذف اطلاعات اقدام کنند.
وی افزود: درخواست ویرایش، اضافه یا حذف پس از ثبت، توسط کارشناسان سازمان بررسی و در صورت تایید به متقاضی اعلام و در سامانه اصلاح خواهد شد.