به گزارش سرویس اجتماعی ارومیانوین، جعفری، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجانغربی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر با شیوع بیماری واگیردار کرونا نگرانی استفاده از دفترچههای کاغذی بیمه قوت بیشتری گرفت و طرح الکترونیکی کردن نسخه نویسی با سرعت بیشتری اجرا شد، از اینرو نحوه خدماترسانی به بیمه شدگان در تمام مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد به دقت برنامهریزی شد و سامانه تجویز نسخه الکترونیک در اختیار همه ارائه دهندگان خدمات درمانی و بیمههای تکمیلی قرار گرفت تا با حذف دفترچههای کاغذی هیچ اختلالی در روند خدمات رسانی به بیمهشدگان بهوجود نیاید.
وی افزود: با ایجاد هماهنگی و تعامل منطقی بین سازمانهای بیمهگر پایه و شرکتهای ارائه دهنده بیمه تکمیلی، امکان اتصال این شرکتهای بیمهای به سامانههای نسخه الکترونیک در جهت تحقق کامل نسخه نویسی الکترونیک و احقاق حقوق بیمهشدگان، فراهم شده است.
جعفری تصریح کرد: برحسب اعلام بیمه مرکزی، وب سرویسهای سازمانهای بیمهگر پایه برای بهرهبرداری در اختیار شرکتهای بیمه تکمیلی قرار گرفته و این شرکتها میتوانند از پنلهای مربوطه نسبت به استعلام نسخ الکترونیک اقدام کنند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجانغربی تاکید کرد: الکترونیکی کردن فرآیندها موجب تسهیل امور و افزایش سرعت خدمترسانی مراکز درمانی به مردم میشود و منفعت همگان را در بردارد به طوریکه این فرایند در راستای آسایش بیمهشدگان است و هیچگونه خللی در روند اجرای این کار قابل قبول نیست و مردم برای دریافت هزینههای خود از بیمههای تکمیلی به هیچ مدرک کاغذی نیازی ندارند.