به گزارش سرویس اجتماعی ارومیانوین، قاسم جلیلی نژاد، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دفاتر پیشخوان دولت دستاوردی برای توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعه مردم به ادارات دولتی است و در این راستا تعداد این دفاتر در آذربایجانغربی به ۳۵۰ مورد رسیده تا ارائه خدمات به شهروندان راحتتر و با سرعت بیشتری انجام گیرد.
وی بیان کرد: در دفاتر پیشخوان دولت آذربایجان غربی برخی از خدمات دستگاه های اجرایی و خدمت رسان اعم از ثبت و احوال،مخابرات،اپراتورهای ارتباطی ،شهرداری،بهزیستی،پست،آب و فاضلاب ،برق ،گاز،منابع طبیعی،بنیاد شهید،بازنشستگی کشوری،بهداشت درمان و آموزش پزشکی و امور مالیاتی ارائه میشود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت:دفاتر پیشخوان خدمات دولت، بخش عمومی و غیر دولتی برای جلوگیری از موازیکاری دستگاههای دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک راهاندازی شده که البته نقش مهمی نیز در تسهیل کار مردم به ویژه در روستاها داشته است.
جلیلی افزود: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی بیان کرد: نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پرتکل.های بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد می کند.